Med Byhøst bevægelsen på æblerov, i samarbejde med Carlsberg Somersby

Kender du "Byhøst"? Hvis ikke du gør, er det på tide at stifte bekendtskab. "Byhøst" er et fantastisk initiativ, der har til sinde, at mappe alle de skønne, spiselige råvarer som findes vilde er i landet, og i sidste uge var jeg på tur med dem i København... Vi skulle på æblerov!

Som led i promoveringen af denne, non-profit bevægelse, er der netop blevet lavet en reklame i samarbejde med Carlsberg Somersby. Det er en fantastisk video, som indkapsler den helt fantastiske stemning der er, omkring at samle sine egne råvarer fra det afkast naturen giver, og efterfølgende nyde de tilberedte råvarer med gode venner.



(Og så har drengene i øvrigt også lige modtaget 500.000 til udvikling af en app der gør det nemmere og finde og mappe gode spots - jeg glæder mig til at se den!)

Jeg tog min veninde under armen, og et par Somersby (Apple selvfølgelig) i hånden, og tog afsted med drengene...



Vi mødtes ved DR Byens metro på en fantastisk solskinsdag og begav os ud på Amager Fælled.

Drengene bag Byhøst med deres æbleplukkere



Mikkel med en vild peberrod

Efter turen på Amager Fælled, endte vi på Islands Brygge, hvor "Rødder" stod klar med mad lavet på æbler på ægte højskole manér.






Det var en skøn, skøn dag og aften, der om muligt, virkelig har fået mine øjne endnu mere op for alle de skønne råvarer der kan samles kvit og frit i vores byer. Skal du med ud?








Kommentarer

Populære opslag