Brombærsaft med vanilje - nemt og skønt!


Brombærsaft med vanilje

I går kom jeg ved en fejl til at genposte indlægget med min pavlova, hvori jeg udtrykker mine bekymringer for den lille og hendes mulige sygdom. En del har efterfølgende spurgt bekymret til hende, men alt hvad jeg kan sigde er, at det værste chok HAR lagt sig, og at vi nu er i gang med undersøgelser på hospitalet. Mere om det en anden gang.

Jeg er netop kommet hjem fra job, og har lige en time, inden jeg skal ud af døren igen. Vi skal fejre hendes første skoledag (hvor blev tiden af?) og hun har bestemt at vi skal have muslinger i aften. Moren (undertegnet) har bestemt at disse muslinger skal spices up, så vi spiser dem på Ricemarket, med kokosmælk og karry...I en af deres senge. Jep de har nemlig senge man kan spise i. Jeg skal nok tage nogle billeder :)

Inden jeg smutter ud af døren får i her min opskrift på brombærsaft. Brombærbuskene bugner med bær for tiden, og det virker som om, at der ikke er nogen der plukker dem, så se at komme afsted!

Brombærsaft med vanilje 

Ingredienser 

Ca. 1,2 kg brombær
1,5 l vand
1 kg sukker
2 vaniljestænger

 Fremgangsmåde 

Flæk vaniljestangen og skrab kornene ud. Bland med lidt af sukkeret for at adskille kornene fra hinanden. Kom det hele i en gryde og kog op. Lad småsimre under låg i ca. 45 min. Lad blandingen køle af, og lad den evt. trække til dagen efter i køleskabet. Kom på skoldede flasker (eller frys ned i små portioner i plastposer i fryseren). Holder sig maks. 3 måneder... Og nyd så et glas iskoldt (fortyndes 1:4), og med benene oppe ;)


Kommentarer

Populære opslag