Bloggen har fået ny sponsor - Saltverk!

I har sikkert luret det... Jeg er begyndt at definere hvilket salt jeg bruger i min madlavning. Og der er kommet et nyt logo i min sidebar. Og nu kan jeg endelig løfte sløret for hvorfor, for bloggens nye sponsor er Saltverk.



Saltverk er et relativt nyt islandsk firma. Og det ét med ambitionerne i orden, for de producerer flagesalt af meget høj kvalitet. Det foregår på Island og ved hjælp af geyser-vand! Og det betyder også at det produceres CO2-neutralt.

På den lille halvø, Reykjanes findes noget af det reneste havvand, og det er her saltet produceres ved hjælp af en meget gammel metode, opfundet tilbage i 1700-tallet. Det er faktisk ret fascinerende, så jeg synes du skulle tage et kig på hjemmesiden her, hvor du kan læse meget mere om den metode de bruger og processen med udvinding af salt.




Jeg glæder mig utrolig meget til at bruge saltet i min daglige madlavning, og til at se de nye smagsvarianter de disker op med. Jeg vil introducere dem løbende her på bloggen.

Hvis du selv har fået lyst til at bruge saltet, så finder du det i nedenstående butikker:

Specialbutikker

• Aamanns
• 360 grader nord
• Det søde liv
• Gourmandiet
• Magasin Mad Vin
• Meyers Deli
• Slagter Adolfsen
• Timm Vladimirs Køkken

Supermarkeder

• Super Best Ama’r Foodmarket
• Super Best Borups Allé
• Super Best Bryggervangen
• Super Best Charlottenlund
• Super Best Østre Fælledtorv
• Super Best Stenløse
• Super Best Hørsholm (Dahlgaard)
• Super Best Vanløse
• Irma (hele kæden)



Kommentarer

Populære opslag