Rasmløg, ramsløg, ramsløg... Her som chunky ramsløgspesto!

Ramsløg synes at være temaet på de fleste danske madblogs for tiden, og NU følger jeg trop, med min første ramsløgs-opskrift. Det måtte jo komme. Må dog indrømme, at jeg har snydt og købt den i Irma... Hvis du har tid kan du finde den i diverse skove og parker (pssst, jeg har hørt at den findes i Frederiksberg Have, for de der bor tæt på den.)

Denne opskrift er super enkel og bare helt fantastisk på en dejlig sommerdag med et glas hvidvin til. Server den som en vegetarret eller med et stykke fisk til.

(Jeg har kaldt den en pesto, men det er nok i virkeligheden en blandingen mellem en chunky salsa og pesto.)



Pesto



Chunky ramsløgspesto

Nok til 4 til hovedret serveret med pasta

Ingredienser

Ca. 10 stk San Marzano tomater (eller lignende)
En stor bunke friskrevet parmesan
To håndfulde mandler
Saft af en halv citron
Olivenolie
Salt

Fremgangsmåde

Snit ramsløgsbladene, og del tomaterne i kvarte. Hak mandlerne groft og bland dem med ramsløg og tomat med fingrene. Sørg for at presse saften ud af tomaterne og bland godt. Tilsæt parmesan og et olivenolie som du synes er passende (jeg brugte knap en dl). Smag til med citron og salt.



Kommentarer

Populære opslag