Rabarbersaft - super hurtigt, nemt og lækkert!

Rabarber er i højsæson lige nu, og de smager fantastisk tilberedt på alle mulige måder. Igår lavede jeg rabarbersaft sammen med den lille herhjemme. Det er så nemt, at det er svært at gøre noget forkert.
Her får du opskriften på den idiotsikre rabarbersaft:

Mmmmh, skøn lyserød saft...Smagen af sommer!



Rabarbersaft

Ingredienser

1 kg rabarber
550 g sukker
2 liter vand

Fremgangsmåde

Skyl rabarberne grundigt, og skær stænglerne i stykker på ca. 1-2 cm. Put alle ingredienser i en gryde, og lad det koge op. Lad det koge i 5-7 min, og sluk herefter for blusset. Lad saften køle af med rabarberstykkerne i. Si, og hæld på flaske. Gem evt. resterne af rabarber og kom det i en kage, eller på din morgenyogurt. Det smager fantastisk. Og det smager af rigtig meget af sommer på sådan en regnvåd søndag.


Variationer af saften:

Når jeg har ingefær hjemme, kommer jeg gerne en  lille knold ved når jeg koger det op. Det smager skønt med rabarberen. Lige så kan det anbefales at komme lidt citronskal ved (ubehandlet, naturligvis...)


Kommentarer

Populære opslag