Chili og tomatplanter fra Camilla Plum

I dag har jeg endelig fået sået nogle af de frø jeg havde købt hos Camilla Plum for et stykke tid siden. Skønne tomater, mini agurker og chili. Og så en skøn appelsin tagetes, som har spiselige blade og blomster. Jeg er sent ude som altid, alt for meget arbejde som vanligt! Jeg er ikke helt sikker på om jeg er FOR sent ude, men det vil tiden vise. Hvis du lige som jeg heller ikke har fået sået endnu, så åbner Camilla Plum sin skønne Fuglebjerggaard for publikum d. 27. april fra kl 10-16. Jeg ved den  er skøn, for jeg har været der (se her).



Hun har drivhuset fuld (og jeg mener VIRKELIG fuld) af alverdens chili og tomatsorter, og hun har sået nok til at hun kan sælge ud af dem. Der er ikke lige så mange planter som de andre år, så man skal komme tidligt, hvis man vil have en bid af kagen.



Hun samler tomat og chili sorter, som andre samler frimærker, og har helt tydeligt en indædt passion for netop disse to typer planter. Hvis jeg havde kunnet, var jeg selv taget derop tidligt lørdag morgen.

Udover chili og tomat har hun en skøn samling af andre mere eller mindre kendte planter, som er værd at prøve.

Skønne Kira Trust fra bloggen med samme navn :)


Jeg må nok sande at jeg må en tur derop en af de kommende lørdage, så jeg kan have et par "back-up" tomater og chilier klar, skulle mine ikke give "frugt".



Kryds fingre for mig.

Hvis du selv har lyst til at hente forsyninger så er adressen:

Fuglebjerggaard
Hemmingstrupvej 8
3200 Helsinge
Danmark


Kommentarer

Populære opslag