Laaaang morgenmad (brunch) i Nordisk Brødhus

Sidste søndag var jeg ude at spise laaaang morgenmad med min veninde. Ja, nogen ynder måske at kalde det brunch, men hvad end du kalder det, så føler jeg at det er noget jeg gør alt for sjældent!
Jeg havde set et billede på instagram fra Nordisk Brødhus (jeg hedder foodmad på instagram, hvis du vil følge mig), og fik overbevist min veninde om at det var der vi skulle hen (det var ikke så svært da jeg tilbød at hente og bringe hende på adressen ;-) Og jeg synes egentlig stedet var så charmerende, og brødet så fantastisk, at det lige fortjener en lille skrivelse herinde.

Alt brødet bliver bagt i en stenovn placeret centralt i rummet. Og det smager fantastisk! Alt er økologisk, og stedet er chabby på den der hipster-måde som Nørrebro er så god til... Vi bestilte noget morgenmad og latte og ind kom en spandfuld frisk brød, fanøskinke, ost og skøn, krydret gulerodskage med frosting.  Vi fik desuden en hybenmarmelade, en fantastisk æblemost og blødkogt æg. Vi sluttede af med en kop the, og kom af med den nette sum af 120 kr for hele herligheden... Ganske fair, hvis du spørger mig!

Jeg vil egentlig ikke skrive så meget mere, men lade billederne tale for sig selv:




Bagefter gik vi en tur på Assistents Kirkegården. En skøn dag!

Hvis du også har fået lyst til at besøge Nordisk Brødhus så finder du det på adressen:

Nordisk Brødhus
Rantzausgade 58 B
2200 København N



Kommentarer

Populære opslag