Copenhagen Dining Week på Nimb Terasse

For the non-google translated english version of this post, see this link.

Kender du konceptet "Copenhagen Dining Week"? I år er det tredje år det kører, og det er Copenhagen Food Magazine og San Pellegrino der står for at konceptet, hvor du i uge 7 kan spise en fastlagt 3-retters menu med én flaske S. Pellegrino mineralvand til kun 200 kr, på en af de mange fantastiske restauranter som er med. Copenhagen Dining Week er en del af vinterudgaven af madfestivallen Copenhagen Cooking.

I mandags havde jeg sat min veninde i stævne, og med mig havde jeg to billetter til CDW menuen på Nimb Terasse.

Vi blev sluset igennem Nimb hotellet og ind i et lukket Tivoli, kun oplyst af små fakler og lanterner, og hen til restauranten som ligger ved siden af glassalen. Jeg havde aldrig været derinde, på trods af at jeg har spist i Tivoli adskillige gange. Nok mest af alt fordi bygningen ser meget kedelig og anonym ud. Men det var bestemt en anden oplevelse at komme ind!

(Alle billeder er taget med min iphone.)


Der var en varm og velkommen atmosfære, og vi blev hurtigt seated og vores jakker hængt i garderoben.

Første ret var tartar af torsk:


Dette var helt sikkert favoritten hos mig! Skøn, blød tartar af torsk, med dildolie, peberrodsemulsion, kugler af agurk, og tynde skiver af en grøntsag jeg ikke kunne genkende, men som smagte af både agurk og radise?? Dertil ristede croutoner. Dejlig og let forret!

Anden ret var kylling med knodlselleri:

Saucen var rigtig god, og mosen silkeblød. En fin ret.

Tredje ret var desserten og topscorer ved min medspiser:


Pocheret pærer med hvid chokolade parfait, lakrids, karamel og estragon. Skøn ret!

Efter desserten, besluttede vi os for at tage kaffen i den lille lounge ved siden af baren.

Vi fik begge en cafe latte og dertil kanel macarons og chokolade med passionsganache. En skøn afslutning på en rigtig dejlig aften.

Alt i alt et fantastisk måltid for blot 200 kr! Det eneste jeg kunne ønske mig, var at der havde været alkoholfrie cocktail muligheder til de gravide og kørende, eller blot mulighed for at få en lækker juice, fremfor blot de gængse sodavandsmærker.

Men jeg vender helt sikkert tilbage igen... også når det ikke er Copenhagen Dining Week!

Tjek Nimb Terasses ordinære menu ud her.

Kommentarer

Sjønne sagde…
Flotte retter, ser virkelig mums ud!
Især den ret med torsken synes jeg er pivlækker. Tror at det er glaskål, de der brede tynde skiver. Det smager lidt henad ærter synes jeg - vildt dejligt her i de kolde måneder med noget der minder om sommer ;)
foodMAD sagde…
Glaskål var et godt bud!! OG ja, det var virkelig en skøn ret!

Populære opslag