Frokost på Nimb Brasserie - anbefaling!

Hermed et kort indlæg om en simpel frokost som jeg bliver nødt til at skrive om.

I går var jeg med den lille på en af vores utallige ture i Tivoli (vi har wildcards, så det bliver jo udnyttet!) Da vi blev sultne, faldt valget på Nimb Brasserie. Jeg synes der findes virkelig meget mad af meget ringe kvalitet i Tivoli, så derfor var jeg spændt på kvaliteten, selvom jeg udelukkende havde hørt godt. Jeg blev ikke skuffet! Allerede fra begyndelsen var servicen helt i top, og den søde tjener var mere end venlig overfor min datter, og spurgte om dette og hint.

Vi bestilte en omgang muslinger, og delte dem. Der var rigeligt til den lille og jeg. Muslingerne var heldigvis "vilde" muslinger (se mit indlæg om forskellen mellem linemuslinger og skrabemuslinger/vilde muslinger her,) og de var tilberedt med fennikel, fløde og masser af forskellige krydderurter slutteligt. Fyldig lækker smag, og fenniklen komplementerede den fede fløde og de mineralske muslinger FANTASTISK! Udover det var muslingerne helt utrolig saftige, og tilberedt til perfektion. Vi slubrede dem begge i os uden at tale meget under måltidet :-) Det var virkelig lækkert.


Til muslingerne fik vi store hjemmelavede fritter - en kombination som jeg aldrig rigtig har forstået. Fritterne var dog også fine, en anelse for store og kartoffeltypen en anelse for grynet i konsistens efter min smag, men den lille nød dem.




Muslingeretten kostede 169 kr.

Alt i alt min bedste frokost oplevelse i Tivoli hidtil. Jeg kommer igen :)



Kommentarer

Populære opslag