En lille nordjydsk perle

Da jeg var hjemme på juleferie i år (eller teknisk set, sidste år) var vi i Harken (af alle steder!) for at fælde vores juletræ. Min mor havde hørt om en italiensk vinbutik i byen, så vi besluttede os for at tage derhen for at kigge på udvalget. Og jeg må sige at jeg blev overrasket! Harken er en meget lille gennemkørsels-by i nærheden af Hjørring i Nordjylland, og jeg blev derfor meget overrasket over at se en butik, med så dejligt et udvalg af vine og specialiteter, hovedsaglig fra Italien, men også lidt fra Frankrig og Danmark.
Butikken hedder "Ca´del Vino".

Lidt sydlandsk stemning i... Harken!

Butikken havde alt lige fra lækre italienske Amarone og Barolo vine, parma skinke så blød som smør, pestoer, marmelader og lakrids fra danske Johan Bülow. Og bedst af alt - smagsprøver på ALT! Ægteparret der ejer butikken, er helt sikker passioneret omkring mad og vin, og søde og rare mennesker (der blot grinte af den lilles forsøg på at presse adskillige skiver prøvesmagnings-parma skinke ned i truget sammen med lidt pesto og grissini). Vi endte med at købe nogle vine til juleaften,  parma, tapanade og marmelader.


I skrivende stund sidder jeg og nyder resterne af den ene marmelade, kirsebær med lakrids, som jeg egentlig ikke var så begejstret for i begyndelsen da lakridssmagen er meget intens, men som nu har vundet mit hjerte!


Den smager forrygende ovenpå en en Fourme D´ambert som her (min morgenmad i dag, opskriften på bollerne finder du her.)


Hvis du har fået lyst til at besøge Vera og Jens, kan du finde dem på nedenstående adresse:

Ca´del Vino
Ålborgvej 602, Harken
9760 Vrå

www.cadelvino.dk




Kommentarer

Populære opslag