Karrierebar, nu som restaurant

I går var endnu en fantastisk sol-dag, og på dem har man bare lyst til at nyde vejret og noget lækkert mad, uden at skulle stå gemt i køkkenets skygge i flere timer. Jeg mødtes med en veninde til en gåtur i Frederiksberg have, og vi endte efter en latte, noget is og lidt andet med at spise middag på den gamle Karrierebar i Kødbyen, der nu har lagt an til at lave mad i kombination med diverse udstillinger. Vi fandt et bord i solen udenfor, og dét var lækkert! Solen bragede, musikken spillede og der var god stemning.

Vi startede med brød bagt i muffinsforme. En sød lille finesse, der fik os til at tro at vi skulle starte med chokolademuffins og smør! Brødet havde dog også noter af både chokolade og lakrids - rigtig lækkert.


Jeg valgte anden til hovedret. Den kom med bagte rabarber og wasabi. Dertil nye kartofler med smør. Min veninde valgte en crebinet med morkler og pesto. Vi valgte begge at tage en cocktail til maden, fordi udvalget var super stort og meget interessant. Min cocktail "tea & sorrel" indeholdt grøn the og agurk infuseret gin, havesyre sirup, citron, maraschino og æggehvide. Min venindes husker jeg ikke helt hvad var :-)

"Tea & Sorrel"


En glad foodMAD med sin cocktail


Min and var lidt sej, og retten manglede generelt noget sødme, som nemt kunne være tilført rabarberne. Min veninde var meget begejstret for sin crebinet, der var stegt til perfektion. Min cocktail var virkelig interessant og forfriskende, omend den nok ikke gik så godt til maden :-)

En hovedret koster 185 kr og en cocktail 95 kr, hvilket jeg synes er en anelse for dyrt i forhold til hvad man ellers kan få af lækker mad rundt omkring i byen. Men på den anden side, så er råvare-priserne jo heller ikke billige i dagens Danmark. Jeg er nu ikke helt sikker på, om jeg kommer tilbage for at spise, men jeg er HELT sikker på at jeg kommer tilbage for at smage nogle flere af de mange forskellige cocktails.

Har du selv fået lyst til at besøge stedet kan du læse mere her.


Adressen er:

Karriere
Flæsketorvet 57
1711 København

Kommentarer

Populære opslag