Rødebedejuice med ginger beer - også for dig uden en juicer!



Her om efteråret kan man nemt føle at man mangler lidt vitaminer, og især hvis man som jeg er lidt for dårlig til at spise grøntsager. Derfor er der ikke noget bedre en at lave sig et glas flydende vitaminer. Hvis man har fulgt lidt med på bloggen, vil man vide, at jeg STADIG ikke ejer en juicer ("så se dog at få købt den juicer!", kunne man fristes til at sige), men det skyldes ene og alene, at jeg er i tvivl om hvilken det skal være. Indtil for ganske nyligt, havde jeg overbevist mig selv om at det skulle være en magimix centrifugal juicer, men så var jeg til event for udgivelsen af bogen "Safter", og så blev jeg i tvivl. Her var der fokus på slow juicer. Optimal set havde jeg en af hver, men pladsen i køkkenet kan godt gå hen og blive lidt trang, når man som jeg elsker køkken gadgets. Jeg tror dog stadig at jeg hælder mest til en centrifugal juicer, da jeg har mest brug for at kunne lave en hurtig juice inden arbejde, om morgenen.

Her har jeg lavet en rødbedejuice ved brug af min blender. Du kan også bruge en stavblender.


Rødebedejuice med ginger beer

1 pers

Ingredienser

En lille rødbede
Saften af 2 appelsiner
Saften af en halv citron
1/2 ginger beer (ingefær øl) af god kvalitet (jeg brugte Luscombe´s som fås i Løgismose)

Fremgangsmåde

Skræl rødbeden, og skær i tern. Put i blenderen, og tilføj saft fra citron og appelsiner. Blend og si pulpen fra (gem evt pulpen til en lækker pastaret.) Tilføj 1/2 ginger beer. Nyd synet af den smukke farve, og DRIK!


Kommentarer

Populære opslag