Luksusbrunch på Nimb - en oplevelse du bør unde dig selv!

For the non-google translated english version, look here.

Hvis der er noget jeg sjældent siger nej til, så er det mad. Så da jeg fik et tilbud om at prøve Nimbs luksusbrunch, var jeg ikke sen til at takke ja. Jeg havde hørt om konceptet før, men aldrig prøvet det af selv. Jeg havde store forventninger...


Hotel Nimb må være et af de skønneste hoteller i byen. Her er højt til loftet, skøn decor, og top service. Ja, det er faktisk så skønt, at Condé Naste Travellers (luksus rejse magasin) også har fået øjnene op for det. Og her ER skønt! Vi kommer ind ad indgangen foran hovedbanegården, og går op af den lange trappe til 1. salen hvor brunchen skal stå. Over hos hænger lysekroner fint på rad og række, og dekorationer med forskellige, farvestrålende orkideer møder os.


Vi  passerer det lille bibliotek, med hyggelige, whiskeyfarvede læderstole, og reoler med bøger inden vi går ind i hall´en der leder ind til riddersalen.

I det lille bibliotek, kan du sidde og nyde en lille en, eller bare låne en bog...

Hall´en indtil spisesalen, bød på et behageligt velkommen...
Riddersalen på 1. sal


Riddersalen åbner sig i al sin pragt da vi træder ind gennem glasdørene. Store bløde, velourbetrukkede sofaer og overdådige lysekroner der hænger fra det stukbesatte loft, henover en buffet der ville være en konge værdig. Betjeningen er prompte, og vi bliver straks vist igennem det smukke rum til vores bord foran den optændte pejs.


Ild i pejsen, hyggelige grå sofaer, champagne i glassene og aviser indenfor rækkevidde... Man kan godt blive forfalden...



Konceptet er enkelt: Det bedste til dem der forventer det bedste! Seks retter der bliver serveret i det tempo du selv ønsker.

Menuen bestod af:


Champagne med østers naturel & kanapeer
Quiche Lorraine med hjemmerøget laks
Friskbagte croissanter, marmelade, hjemmelavet nutella, ost & charcuterie
Svampebisque med syltede svampe & hytteost
Æg med pølser fra Slagter Aalbæk & sprød bacon

Yoghurtmousse med hasselpraline & friske bær  


Ja, jeg kan i hvertfald ikke.... altså lade vær´
Vi startede med et dejligt glas bobler...


Vi startede med et dejligt glas bobler. Den var ny for mig, men boblerne var fine, og den havde fine noter af frugt, der gik rigtig godt til de fantastiske østers vi fik serveret til.

Østers...






Udover østers fik vi serveret to skønne kanapéer, en med vagtelæg og trøffelmayo på tynd, supersprødt, ristet rugbrød. En anden med tyksskåret oksecarpaccio og pesto. Super lækre!

Kanapéerne


Da kanapéer og østers var fortæret, var det tid til vores første egentlige ret:  Quiche lorraine med hjemmerøget laks (eller "hjemmerøveri laks" som jeg præsterede at få skrevet på min instagram :-), sprød tyndskåret fennikel, rygeostecreme og urtecreme med masser af dild.
Ikke en finger at sætte på retten igen: Perfekt røget laks, lækker sprød tærte, og en urtecreme der spillede godt op imod begge dele. Denne tynde, sprøde fennikel gav crunch og tekstur til retten.

Lækkert!

Quiche lorraine og hjemmerøget laks
Anden ret var ikke så meget en ret, som det var en mini buffet. Ind kom et fad med hjemmebagte croissanter, en variant med vanilliecreme og chokolade (syndig og potentielt afhængighedsskabende), spegepølser, skinker, marmelader, hjemmelavet chokoladecreme og pisket smør. Dertil en smoothie på jordbær og banan, og surdejsbrød. Fadet blev stående resten af brunchen igennem, så der kunne nippes som man lystede.


Tredje ret: Svampebisque, med hytteost og syltede bøgehattte.



Intens, fyldig og "frækt" med hytteosten i bunden, som min medspiser beskrev det. Igen, ikke en finger at sætte på retten.

Det var blevet tid til æg og bacon... og pølser. Vi var i begyndelsen af måltidet blevet spurgt hvordan vi ville have vores æg; jeg valgte blødkogt, min medspiser tog et par spejlæg.



Udover de seks retter, var der som sagt anrettet en overdådig buffet med alskens kager, ost og salater (sorry, var vist lidt betaget af kagerne, så fik ikke et billede af de andre ting :-)



De anis-marinerede abrikoser var i øvrigt helt sublime til osten!


Jeg nuppede blandt andet et par macarons, én med lakrids, med en creme på brun farin. En anden med en lækker passionsfrugt creme. Fantastisk smukke kager, hvor smagen sad lige i skabet.

Brunchen blev afsluttet med en frisk geléret yogurt, med praline, hindbær og mynte. En perfekt afslutning på en perfekt brunch.

Stedet, atmosfæren, servicen, smagen, nivauet.... Jeg kan ikke sige andet end: TAG AFSTED!

Når jeg bliver inviteret ud, sætter jeg en ære i at sige min ærlige mening bagefter. Nogen gange er det ikke positivt, og så bliver det måske ikke postet her. Andre gange er det så positivt, at jeg virker "købt"! Dette er en af de gange... :-) Jeg kan simpelthen ikke se nogen grund til, at i ikke alle sammen booker et bord til næste weekend... Eller nå, ja. Der er jo lige prisen. 425 kr pr. person... Det virker måske en anelse pebret, men når man tænker over hvad man får for pengene, er det en fantastisk pris. Og du slipper for barneskrål, tomme fade og uopmærksomme tjenere. Du kan slænge dig i de bløde omfavnende grå sofaer, mens du læser avisen og nyder din champagne. Det er kvalitet for dig der værdsætter de gode stunder i livet...


Hvis du gerne vil se hvad jeg fabler om, så finder du Nimb Bar på nedenstående adresse:


Nimb Bar (på 1.sal)
Bernstorffsgade 5
1577 København K

Bordbestilling skal ske på bar@nimb.dk eller 8870 0030
Foretages bestillingen om fredagen efter kl. 16.00,
bedes gæster kontakte Nimb Bar direkte på telefon, for at få bekræftet om der er plads.

Kommentarer

Juliane sagde…
Det ser intet mindre end fantastisk ud. Jeg har længe tænkt at jeg gerne ville prøve den brunch. men efter at have læst din beskrivelse og set de lækre billeder, er det helt sikkert at jeg vil komme af sted, så snart det bliver muligt at få passet børn en lørdag eller søndag :)

Populære opslag