Læsø saltsyderi "after dark"

Okay, "after dark" var det ikke helt, men efter lukketid anyways. For nogle weekender siden var vi på Læsø, hvor der var kite camp, og der blev surfet igennem. Desværre havde jeg et bøjet ribben, der gjorde at jeg ikke kunne surfe helt så meget igennem som jeg egentlig gerne ville, og derfor tog vi lørdag formiddag på tur rundt på Læsø.
Jeg havde aldrig været på saltsyderiet, på trods af, at jeg har boet i Hjørring (tæt på Læsø) i størstedelen af mit liv. Og på trods af, at størstedelen af det salt jeg bruger kommer fra denne ø... Derfor var det helt på plads med et besøg denne gang og her følger en lille billedreportage derfra.


Fra udsigtstårnet, hvor man efter sigende skulle kunne spotte vilde heste en gang i mellem...





Båse hvor du i åbningstiden selv får lov til at syde dit salt

Aske fra brændeovnene


For mange tusinde kroner salt...


Saltsyderi i fuld sving

Et lille kig til brændeovnen




Hvis du alligevel er på disse kanter og interesseret i mad og ikke mindst hvor den kommer fra, er saltsyderiet et must.

Du finder det på adressen:

Læsø Saltsyderi
Hornfiskrønvej 3
9940 Læsø
Tlf. 9849 1355
salt@saltsyderiet.dk

Kommentarer

Populære opslag