Sanshin sushi på Frederiksberg - anbefaling!

Hermed et kort indlæg med en lille anbefaling. Forleden aften var manden og jeg i biografen for at se "Kapringen". Inden da skulle vi have lidt mad., og da vi havde valgt at se filmen i Falkoner bio, faldt valget på sushi fra Sanshin Sushi. Jeg har før været der for mange år siden da det lige var åbnet, og huskede det ikke som mindeværdigt, men manden insisterede på, at det var byens bedste sushi.

Vi  var desværre lidt sen på den, så det blev en hurtig mundfuld, og desværre fik jeg ikke taget et billede af forretten. Den bestod af sprøde forårsruller med tang-omrullede laksestykker, mango, koriander og chili og med en honning/wasabi dip til. De lå på en bund af salat vendt i en citrus marinade - virkelig lækkert og forfriskende.

Super California Roll
House Roll
Spicy Tuna Tempura Roll

Til hovedret bestilte vi Super California Rolls, med snowcrab, mayonnaise, avocado og agurk, House Roll med laks, tun, tamagochi (japansk æggemad), avocado og agurk og sidst min favorit: Spicy Tuna Tempura Roll, med Tempura stegt tun og koriander.

"House roll" var en anelse kedelig, og jeg tror nu nok jeg ville havde valgt en mere ophidsende rulle som min "house roll", hvis jeg havde haft en sushi restaurant. "Super California roll" var top lækker med den ægte krabbe, men min "all time favorite" var tun rullen. Kombinationen af tun med koriander i en tempuradej var helt perfekt. Der var hældt sød soya henover, og den ville jeg nok have udeladt, da mangoen var sød nok i sig selv, og smagsindtrykkene havde fået lov til at stå lidt mere for sig selv således.

Jeg vil ikke ligefrem kalde det byens bedste sushi, men den ligger helt sikkert i den bedre ende, og jeg anbefaler den gerne til alle jeg kender (og jer :-)

Har du også fået lyst til at besøge Sanshin Sushi er adressen:

Sanshin Sushi
Smallegade 20
2000 Frederiksberg



Kommentarer

Anonym sagde…
Lækkert! Et andet godt sushisted på Frederiksberg er Asianmix, på Nordrefasanvej. Det er takeout, så du kan ikke spise dér, men hold nu op, hvor er det lækker sushi!
Mie sagde…
Hej Heidi - ja den er god. Vil du høre min sushianbefalinger, så lad os sludres ved en dag, så finder jeg bogen frem. Kunne du tænkte dig at følge med i JUST EAT Anti cooking kampagne. Send fx. madbilleder med instagram mærk dem #velbekomme og de vises på deres facebook side - prøv at tjek det ud, så finder du måske et af Jenny med take away mad ha ha :)
foodMAD sagde…
@girlslovefood Skal helt sikkert prøves næste gang så! Sushi får jeg aldrig nok af :-)

@Mie, ja lad os snart stikke hovederne sammen. Jeg tjekker jeres kampagne ud ;-)

Populære opslag