Test af økologisk marmelade fra "Grøn Balance" - Hindbærsnitter og pandekager

Jeg ELSKER at teste nye (mad)produkter, og jeg har heldigvis en lille hjælper der er lige så entusiastisk omkring mad, som jeg selv. Denne gang har vi fået lov til at smage på nogle nye økologiske marmelader fra "Grøn Balance." Jeg besluttede mig for at teste marmeladen i hindbærsnitter og til vores søndags-pandekager.


Hindbærsnitterne blev bagt efter Mette Blomsterbergs opskrift som du finder her. Jeg havde ikke noget polynesisk vanilje tilbage, så brugte ordinær Tahiti vanilje til denne omgang.


Hindbærsnitterne blev testet på en flok trætte og sultne surfere, og der var absolut ingen klager. Marmeladen gjorde det rigtig godt i kagen.

Alle marmelader blev ligeledes testet til vores tilbagevendende pandekage-søndag. Opskriften på pandekagerne finder du på bloggen lige her. Her lavede vi dem dog uden blåbær.


Mens vi testede marmeladerne på pandekagerne, udbrød den lille begejstret: "Den her smager som vores syltetøj!" "Vores syltetøj" er en hjemmelavet solbær marmelade med lakrids, så da jeg brummede om vores da ikke var lidt bedre, svarede hun rask væk: "De er lige gode, mor!" Så meget for besværet med at plukke, rense og sylte ;-)

Generelt synes jeg faktisk at disse marmelader er rigtig, rigtig gode, og meget tæt på det produkt man ville få, hvis man selv syltede. Og jeg ELSKER at de er økologiske.

Nu mangler vi bare at de udvider med forskellige spændende smagskombinationer... Jeg har allerede nævnt én: solbær og lakrids ;-)

Grøn Balance marmeladerne kan købes i SuperGros butikker (Superbest og Spar) og koster 20 kr stk.


Kommentarer

Populære opslag