Hyldeblomst-flormelis til sommermacarons og cupcake topping!


Mit køkken projekt trækker efterhånden lidt i langdrag, hvilket har medført at jeg har abstinenser! Madlavningsabstinenser! Det er nu kommet så vidt, at jeg om natten drømmer om alle de lækre retter, jeg skal lave når mit køkken er brugbart igen :) Selvom jeg ikke har nogen ovn, skal det ikke forhindre mig i at lave de indledende øvelser til en hyldeblomst-macaron! Lyder det ikke lækkert? Hyldeblomsterne synger nu på sidste vers, så ud med sig og pluk en bunke i en fart!
Jeg laver her en hydeblomst-flormelis, som jeg forestiller mig i macarons og i cupcakes topping... Mmmmmh...!

Flormelissen er simpel at lave - jeg savnede dog lidt en ovn til at tørre massen i (den kommer først på torsdag.)

Hyldeblomst flormelis


Ingredienser
500 g flormelis
18 skærme hyldeblomster

Fremgangsmåde
Pil blomsterne fra stilkene så godt du nu kan, uden at fjerne for meget af blomsterstøvet (som
indeholder smagen).


Hæld halvdelen af flormelisen i en blender sammen med blomsterne og blend.


Når det er blevet en lidt fugtig masse, tilsættes resten af flormelisen og der blendes igen. Si massen.

(Jeg tror det ville have været bedre at tørre massen i en bradepande ved lav varme i ovnen, før den blev siet her, men igen... Ingen ovn her endnu!)

Jeg lagde tre blomsterskærme ned i opbevaringsglasset, og hældte den siede flormelis over.
Gem til regnfyldte dage :)


Og nu kan jeg så bare vente på min ovn, så jeg kan få bagt nogle macarons...

P.s 

Jeg er begyndt at bruge Instagram, og har integreret min feed her på bloggen i højre sidebar, som i kan se. Instagram er en slags microblogging, hvor man kan følge lidt med i min dagligdag, i både stort og småt. Konceptet er genialt, og allerede rigtig stort i USA... måske det også bliver det i DK? Hvis du vil følge mig kan du gøre det her på bloggen, eller ved at trykke på Instagram-logoet i siden :)

Note:

Flormelissen skal tørres i ovnen for at opnå et godt resultat.

Kommentarer

Populære opslag